Edguy, One Ok Rock i inni na Czad Festiwal 2017

Edguy, One Ok Rock, Kensington, Bethel, Blu’Ska, Totentanz, Sayes i the Freeborn Brothers dołączyli do składu Czad Festiwal 2017.

ONE OK ROCK to japoński zespół rockowy, który niczym petarda wkroczył na muzyczny rynek. Zespół w okamgnieniu zyskał światowy rozgłos stając się najlepszym muzycznym towarem
eksportowym Japonii. Kiedy już zdominowali rodzimy rynek, ONE OK ROCK wyruszyli na podbój Europy i USA. Trasy na przełomie roku 2013 i 2014 okazały się ogromnym sukcesem – zespół niemal natychmiast wyprzedał zaplanowane koncerty i zdobył nowe rzesze fanów. W Stanach Zjednoczonych ich muzyczne ścieżki skrzyżowały się z Johnem Feldmannen oraz Kellinem Quinnem (Sleeping with Sirens), co zaowocowało wspólnymi kawałkami na płycie 35xxxv – album dotarł do 1. miejsca listy Billboard World Albums. Na początku tego roku ONE OK ROCK wydali nowe wydawnictwo, Ambitions. Album jest potwierdzeniem tego, że punkoworockowa energia Japończyków nie ma sobie równych.

Zaledwie rok wcześniej Tobias Sammet po raz pierwszy właśnie na Czad Festiwalu zaprezentował polskim fanom swój projekt AVANTASIA, a już w tym roku będzie świętować z nami jubileusz zespołu Edguy. W tym roku mija 25 lat od czasu gdy grupka dzieciaków z małego niemieckiego miasteczka założyła zespół, który podbił serca fanów na całym świecie. Członkowie Edguy, Tobias Sammet, Jens Ludwig i Dirk Sauer oraz Tobias „Eggi” Exxel i Felix Bohnke mogą spojrzeć na pełną sukcesów karierę, która obejmuje występy w ponad 40 krajach, niezliczone trasy w Azji, Australii i Ameryce oraz 10 albumów studyjnych. Aby uczcić tak wspaniały jubileusz, Edguy powraca z trasą koncertową i najnowszym wydawnictwem Monuments, które do sprzedaży trafi 14 lipca. Dwupłytowy album będzie zawierać zupełnie nowy materiał, najlepsze utwory z ostatnich 25 lat oraz niepublikowane do tej pory kompozycje! Niewiele jest zespołów, które mogą spojrzeć wstecz na 25 lat nieprzerwanej kariery muzycznej, zwłaszcza bez zmian w składzie w ciągu ostatnich 20 lat! „Teraz jest czas, aby świętować rocznicę z naszymi fanami. Uczcimy ją wydawnictwem Monuments i koncertami w wybranych miastach! Zagramy set listę z największymi przebojami, zabierzemy fanów w podróż przez przeszłość z dużą ilością dobrej zabawy i na pełnych obrotach! Pierwsze ćwierćwiecze za nami i chcemy je uhonorować z naszymi fanami! Za kolejne 25 lat”, mówi Tobias Sammet. Nie mamy wątpliwości, Czad Festiwal będzie świadkiem wielkiej urodzinowej fety!

Holenderski zespół Kensington zagra na Czad Festiwal, w ramach promocji najnowszego albumu, Control. Jak mówią członkowie zespołu, Control to jak do tej pory ich najbardziej osobista płyta. Album jest świadectwem tego co tu i teraz, jest również pełen muzycznych skrajności. Zawiera ciche i delikatne ballady jak „Storms”, ale także rockowe hity oraz utwory mieszające rock z elektroniką, niemalże ocierające się o industrial. „Chcieliśmy stworzyć album, który będzie wywoływać silne reakcje. Zaczęliśmy spoglądać w głąb siebie, aby ukazać ukryte w nas warstwy i odkryć te wszystkie ekstremalne ostrości naszego muzycznego DNA”, podkreśla gitarzysta Casper Starreveld. Control jest następcą albumu Rivals (2014),
który pokrył się podwójną platyną i zaprowadził zespół na największe festiwalowe sceny w całej Europie. W 2016 roku Kensington połączył siły z Arminem van Buurenem w utworze „Heading Up High” i dołączył do jego trasy koncertowej, która swoim zasięgiem objęła Chiny, Brazylię, Australię i USA. Na początku 2017 roku zespół rozpoczął własną trasę koncertową po Europie. Panowie zawitają także do Polski, gdzie na Czad Festiwalu zagrają swoje największe hity oraz utwory z nowego albumu.

Zespół Bethel powstał w 2006 roku z inicjatywy obecnego lidera i wokalisty – Grzegorza Wlaźlaka. Choć w ciągu lat ich muzyka ulegała wielu przeobrażeniom i zmianom, od zawsze czerpała z reggae i jego podgatunków. Bethel ma na swoim koncie dwie płyty: Muzyka Serc (2010) oraz Dobrze, że jesteś (2014), która nagrana została w prestiżowym studio Custom34. Na obu krążkach usłyszeć można zarówno delikatne, bujające roots reggae, energiczne ska, a także mocne uderzenie w stylu raggamuffin. Bethel niewątpliwie najlepiej sprawdza się podczas energetycznych występów na żywo, zarażając publiczność pozytywną energią. Na ich koncertach można zarówno poskakać przy rytmach szybkiego ska, jak i kołysać się przy łagodnym roots reggae i dubie. Zespół ma za sobą występy na najważniejszych i największych festiwalach reggae’owych. Bethel zagrał ponad 450 koncertów, w kraju i za granicą, występując na jednej scenie z takimi gwiazdami jak Gentleman, Stephen Marley, Mesajah i Kamil Bednarek.

Blu’Ska to polski zespół muzyczny grający muzykę ska i reggae. Grupa zawiązana w 2013 roku weszła z wielkim impetem na rodzimą scenę muzyczną dzięki udziałowi w 11 edycji Must Be The Music, zyskując świetne recenzje jurorów i sympatię publiczności. Członkowie zespołu to osoby z przedziału wiekowego 18- 50 lat, co daje im zarówno wiele młodzieńczej energii, ale również masę doświadczenia. Blu’Ska słynie ze świetnie przyjmowanych i pełnych energii koncertów, a ich znakiem rozpoznawczym są chwytliwe i łatwo zapamiętywane melodie wygrywane przez sekcję dętą z akordeonem i puzonem. Do tego dwie gitary elektryczne, bas, perkusja i perełka w postaci kongów i bongosów, czyli etnicznych bębnów tworzących wyjątkowy klimat.

Totentanz swoim debiutem w 2007 roku uplasował się w czołówce polskich wykonawców rockowych. I od tego czasu ani przez chwilę nie zwalnia tempa! Ten energetyczny kwartet przyznaje się do inspiracji szeroką gamą różnorodnych wykonawców (głównie zagranicznych) – od spokojnych klimatów Jamesa Blunta przez Foo Fighters, po drapieżniejsze klimaty. Totentanz porusza się w rejonach niepokojących, a zarazem przyziemnych – krytykując i piętnując trudną rzeczywistość, odsłaniając równocześnie pogodniejsze strony życia. Dorobek Totentanz to cztery płyty: Nieból, Zimny dom, Inni oraz Człowiek. Zespół Sayes powstał w 2009 roku z połączenia sił uczniów słynnej tarnowskiej Szkoły Muzyków Rockowych. Początki zespołu to dwie płyty EP, Historia ledwie w zarysie (2010) oraz 2012. Z drugiego wydawnictwa pochodzą utwory „Salem” czy „Ostatni raz” znane z 5 edycji programu Must Be The Music, gdzie zespół zebrał bardzo pochlebne opinie jurorów i zyskał ogromne rzesze fanów. Do znaczących sukcesów na koncie Sayes należy zaliczyć koncertowanie u boku takich sław jak Cool Kids Of Death, Myslovitz, The Raveonettes, L’Stadt, Epica czy The Sisters Of Mercy. W październiku 2016 miała miejsce długo wyczekiwana przez fanów premiera debiutanckiej płyty Marzyciel. Wydawnictwo promują single „Wymyślę Cię”, „Oceany” oraz „Kochanka”.

Zespół the Freeborn Brothers istnieje od 2013 roku. W tym czasie zagrał ponad 400 koncertów w całej Europie oraz nagrał trzy płyty: Two Men Orchestra (2013), Gypsy Hobo Trash Grass (2014) oraz Theatro Ridiculous (2016). Entuzjastycznie przyjęty przez Piotra Roguckiego w programie Must Be The Music, zespół stał się oficjalnym supportem zespołu Coma zimą 2016 roku. A to dopiero początek! W tym samym roku the Freeborn Brothers supportowali Gogola Bordello, wystąpili na międzynarodowym festiwalu Colours of Ostrava, a ich spontaniczne nagranie wideo, które uchwyciło moment wykonywania przez zespół pieśni żałobnej na cześć policyjnej Alfy Romeo wciąganej na lawetę podczas Maratonu w Rzeszowie, stało się hitem sieci. Dzięki poczuciu humoru i dużej dawce dystansu stworzyli viral, który w ciągu pierwszegotygodnia zdobył 400 000 wyświetleń! Rock’n’roll na tarkę, akordeon i puzon – the Freeborn Brothers to zupełnie unikatowe zjawisko na polskiej scenie muzycznej. W swojej muzyce łączą z powodzeniem brzmienie banjo z południa USA z melancholijnym akordeonem i żywiołową, bałkańską orkiestrą dętą. Ich występy to prawdziwy cyrk osobliwości, który porywa publiczność do szalonej zabawy. Ta niebezpieczna mikstura kradnie ludzkie dusze wszędzie tam, gdzie się pojawią. Każdy „spektakl” jest inny, pozbawiony rutyny, tak jak ich najnowsza płyta Theatro Ridiculous. Na albumie obok tradycyjnych polskich pieśni i bałkańskich brzmień, usłyszycie egzotyczną interpretację poezji Leśmiana i punk rocka tango.